diumenge, 14 d’octubre del 2012

03.- Fuetejar la baldufa


La tercera vinyeta de l'auca ens mostra uns nens que juguen amb una baldufa, baralluga (Flix), rebelluga (Ascó).


En aquesta vinyeta de la lectura, juguem amb les baldufes, però no sol juguem també vam tindre que fer altres activitats. Per començar Biel ens va ensenyar la seva col·lecció de trompitxols, i les baldufes d’altres cursos. També en vam tindre que fer unes nosaltres. Totes van ser molt originals!. Biel també ens va deixar unes baldufes normals perquè practiquéssim i ens divertíssim.
Pol Montané

 
El Biel ens ha ensenyat la seva col·lecció de trompitxols, i hem jugat amb ells.
 
 
Biel ens va deixar uns trompitxols i els vam fer rodar. Després ens va dir que en féssim nosaltres. Jo el vaig fer amb un escuradents i un tap d’una botella i el vaig clavar i rodava molt bé. Biel ens va deixar baldufes i vam practicar, i també vam fer tornejos entre nosaltres per veure qui ho feia rodar més temps.
Randy Córdova
 
 
També ens ha mostrat algunes rebellugues inventades per companys d'altres cursos, i hem agafat idees per a fer les nostres per al proper dia.
 


CONSTRUÏM LES NOSTRES REBELLUGUES
Aquestes són les rebellugues que hem construït els companys del crèdit:


Com he fet la meva “baldufa”?
Les eines que m’han falta: polidora, fusta, foradadora, llapis, ceres, cola, xinxeta
Primer vaig agafar un tros de fusta i la vaig polir per a que quedés la forma adequada. Em va costar molt perquè era molt difícil la forma de la baldufa. Després vaig agafar la foradadora i vaig fer un forat a la punta de la baldufa i hi vaig posar una xinxeta. Dalt de la baldufa vaig fer un altre forat però més gran perquè hi cabés el llapis. Abans de ficar el llapis vaig ficar una mica de cola perquè s’aguanti el llapis. Vaig ficar el llapis i per últim vaig pintar la baldufa de color negre i groc igual que el color del  llapis.  
Joana Sabaté Moya
 

Per construir una baldufa pots agafar una xapa i un escuradents petit.
Després tens que fer un forat a la xapa, al mig, i ficar l’escuradents.
Irtaza Ali Sadiq
 

Pensant, pensant, per casa, vaig pensar en agafar una roda d'una mini bicicleta i ficar-li un escuradents. Vaig provar si al fer girar l’escuradents rodava la roda i va rodar en forma de trompitxol.
Enric Blanch

Per començar he agafat un disc vell. A continuació he agafat una moneda d’un cèntim i després he posat la moneda dintre del forat del disc.

Pere Gay 
Vaig agafar un taco de fusta que tenia pel garatge. El meu pare em va serrar les quatre cantonades de dalt del taco. Després vaig anar llimant la fusta amb una raspa de fuster i el meu pare li va acabar de donar forma. Tot seguit vaig enclavar un cargol amb un tornavís a la punta i la vaig pintar de color roig brillant. Per a fer el pal vaig agafar un pal que tenia per casa, vaig fer dos forats amb la màquina de foradar un al costat i l'altre a dalt del pal, després vaig passar el fil pels forats i vaig fer un nus a la punta del fil per a què no passés pel forat.
Enric Blanch


 
JUGUEM AMB LES BALDUFES 
Després de presentar les nostres barallugues, hem començat a fer-les rodar:
 


 
En motiu de la celebració del Dia Internacional de la Rebelluga (9 de novembre) els alumnes del nostre institut han construït barallugues de tota mena: de fusta, de cartró, de plàstic, de paper, de metall, de llauna, amb elements de la natura com ara nous, castanyes, pinyes...




En aquesta presentació veureu la creativitat del nostre alumnat.
Animeu-vos a fer la vostra rebelluga i a fer-la girar!!!!
 
A més, per a celebrar aquest Dia de la Rebelluga i que el puguem recordar tot l'any, el company Albert Bonet ens ha pintat amb esprais una fantàstica rebelluga al pati del centre.


1 comentari:

  1. Avui la meva mare, nascuda i crescuda a Ascó, ha comentat que de petita, enlloc de dir baldufa deia rebelluga. He buscat a Google i m'he trobat amb el vostre blog. Fantàstic.

    ResponElimina